KALENDÁŘ 2026: DAGMAR HOCHOVÁ / BOHUSLAV REYNEK / PETRKOV 1967
Hochová Dagmar
Měsíc ve dne
469 Kč
Nástěnný kalendář s fotografiemi Bohuslava Reynka. Zachytila Dagmar Hochová v roce 1967.
Odcházející noblesa
Ještě na skok do roku 1967. Reynek byl naprostý Váchalův protipól. Jemný člověk. Odcházející noblesa. Polozbořený statek, dva synové, jeden krmič vepřů, druhý řidič autobusu. Nemohli být staří, ale dělali dojem, že jsou jeho vrstevníci. Reynek prožil valnou část dne u plotny, vařil tam pokrmy pro ty vepře. V kuchyni ryl svoje grafiky. Dával najevo, že si nás váží, byl příjemný, uměl se chovat, nebyl tak docela zaujatý Blažkem jako Váchal, chtěl mluvit i se mnou — ale já jsem nechtěla. Jela jsem tam s jistými pochybnostmi, jak to dopadne, a tak jsme v jídelním voze cestou z Prahy do Havlíčkova Brodu vypili dohromady lahev vína. Nebo dopkonce každý jednu? Dodávali jsme si kuráž. Pak jsme přestoupili na lokálku, ta nás dovezla do Petrkova. Místních jsme se ptali, kde mají dům Reynkovi. ,,Největší a nejhorší statek, to poznáte,” řekli. Tehdy jsem fotila přece jen jinak, než bych se svými zkušenostmi fotila teď. Snažila bych se hledat ještě něco dalšího, něco jiného k dokreslení prostředí toho člověka. Videokamerou všechno pokosíte, nakonec tam nemáte nic, ale k těm statickým obrázkům — teď mluvím o Reynkovi — patří necky, podepřená zeď, truhla s rukopisy… Snad jsem to trochu zachytila, ale vůbec jsem nefotila exteriér, dům, zahradu. Sama jsem nikdy nechtěla, aby někdo takové věci fotil v mém domácím prostředí.
Narodila jsem se za bouřky – Dagmar Hochová, Nakladatelství Torst 2008
fotografie Dagmar Hochová a dědicové
v nákladu 50ks vydal František Nárovec, Měsíc ve dne, Rudolfov 2025,
k výstavě Dagmar Hochová / fotografie v Památníku národního písemnictví, Česko-francouzké centrum Petrkov, červen 2025 – 2026,
grafická úprava Anna Doubravová, tisk Indigo, Typodesign s.r.o., České Budějovice
Rozměry | 430 × 340 mm |
---|